Een kind spreekt zich uit over haar eigen ervaring met Jeugdzorg

Geplaatst: 19 december 2012 in Criminele Organisatie, Jeugdzorg Maffia, Kindermisbruik en Kindermishandeling, Kinderontvoering, Kinderroof en Kindergijzeling, Seksueel Kindermisbruik en Kinderverkrachting

“Mijn moeder wil me nog steeds duidelijk maken dat er niet tegen jeugdzorg op te boksen is. Ze laat me dan ook regelmatig iets lezen erover. Er werd gevraagd naar de ervaring van een kind die in het circuit van jeugdzorg terecht is gekomen. Ik wil mijn ervaring best vertellen.

Ik ben nu 19 en woon weer bij mijn moeder. Toen ik 14 was is mijn moeder hulp gaan zoeken omdat ze voelde dat ze te kort schoot in mijn opvoeding. Ze zocht handvatten om met mij om te kunnen gaan en mij een stabiele ondergrond te kunnen geven. De vrijblijvende hulp van jeugdzorg ontaarde al snel in gedwongen. Volgens hun moest ik uit huis.

Dit wilde mijn moeder niet. Het gevolg was dat er op een dag de voogd (van 23!) op de stoep stond met politie. Het was een ochtend zoals alle anderen, ik zat met mijn moeder en broertje en zusje aan het ontbijt voordat we naar school zouden gaan. Ik werd meegenomen en had geen idee wat er zou gaan gebeuren. Ik kwam op het politiebureau en werd gevisiteerd en vervolgens na een aantal uren overgebracht met een gevangenisbus wat uren duurde, onderweg werden andere mensen opgehaald.

Ik was bang voor die mannen, het leken me echte boeven die me iets aan konden doen. Uiteindelijk kwam ik bij een jeugdgevangenis aan waar ik moest douchen. Ik kreeg ook een chemisch goedje in mijn haren en een prik tegen tbc. Ik was doodsbang en in paniek. Waar was mijn moeder????

Later werd me duidelijk dat ik in een jeugdgevangenis zat maar wist ik niet waarom.

Ik heb er vreselijke dingen meegemaakt en voelde me in de steek gelaten door mijn moeder. Waarom haalde ze mij hier niet weg? Nu weet ik wat ik toen niet wist, mijn moeder vocht voor me maar ik voelde me in de steek gelaten en haatte mijn moeder. Mijn moeder stuurde pakketjes met lekkere en leuke dingen maar die moesten retour omdat ik onder het gevangenis regiem viel. Ik werd gek van de eenzaam heid en de zorgen en het gemis van mijn moeder en thuis.

En toen werd ik 18 en mocht naar huis. Vol onbegrip en woede en zonder opleiding. ik was behandeld als een crimineel. Samen met mijn moeder die me overal bij helpt ben ik een opleiding begonnen. Ik heb een flinke achterstand maar die halen we wel in ik wil er samen met mijn moeder voor vechten dat ik een volwaardig lid kan worden van de samenleving.

Wij praten er veel over en nu weet ik dat mijn moeder machteloos was en wel van mij hou. Er is ons veel onrecht en leed aangedaan en er zijn zoveel misdiagnoses geweest waarmee jeugdzorg aan de haal ging. Ik hoop dat er in de toekomst veel zal veranderen want ze hebben de macht en het geld om dat te doen. Ik vecht samen met mijn moeder voor een beter leven en om de trauma’s te vergeten die jeugdzorg heeft aangebracht. Ik weet nu dat mijn moeder voor mij gevochten heeft. de voogdes zei dat mijn moeder mij niet meer wilde. Sterkte aan iedereen die hier mee te maken heeft.

Groetjes van M”

Bron: http://www.scoop.it/t/ouders-online/p/3375344816/een-kind-spreekt-zich-uit-over-haar-eigen-ervaring-met-jeugdzorg

reacties
  1. G.J. McMurter schreef:

    Wat een onmenselijk leed is je aangedaan en wat moet je moeder een verdriet hebben gehad en ook je broetje en zusje.

    Als je het op kunt brengen probeer ons dan ook eens te vertellen wat voor vreselijke dingen je hebt meegemaakt of probeer iemand te vinden die jouw verhaal op papier wil zetten!
    Liefs en sterkte, geniet van je vrijheid!

  2. G.J. McMurter schreef:

    De te jonge voogd die moeder en dochter tegen elkaar opzet:
    Een voogd van 23 jaar die zegt dat een moeder haar dochter niet meer wil, inplaats van je moeder maakt zich zorgen over je toekomst en heeft hulp gezocht voor je. Ze houdt van je, anders zou het haar niets kunnen schelen hoe je je gedraagt.
    Zie boven. Een voogd die niet helend is in een gezinssituatie, maar moeder en kind uiteen drijft en een kind doet geloven dat niemand van haar houdt.

    De voogd die het op een accoordje gooit met de mishandelaar:
    In contact kwam ik met een grootmoeder die haar zorgen bij het AMK niet had kunnen melden, omdat omstanders nergens zorgen kunnen melden. In ons Nederland moeten buren, grootouders en andere familieleden en professionele hulpverleners toezien hoe een zorgen barende situatie escaleert en steeds verder escaleert, omdat de preventieve zorg aan kinderen is uitgevallen, omdat men de hoeveelheid meldingen niet kan verwerken, wegens een procedure uit het jaar nul.
    Hieronder volgt een verhaal dat een grootmoeder mij vertelde:
    Zij kon niet bij het AMk haar zorgen melden.
    Haar kleinkind werd ernstig mishandeld door de stiefvader.
    Dit kleinkind klaagde erover bij zijn voogd.
    Deze voogd besprak het met de stiefvader. Hierop werd haar kleinzoon nog ernstiger mishandeld en als hij het nogmaals tegen zijn gezinsvoogd zou zeggen zou hij nog zwaarder worden mishandled.\In het gesloten klachtencircuit dat Jeugdzorg Nederland kent kunnen zulke misstanden nooit boven tafel komen. Deze oma kon ook niet naar de Klachtadvies commissie AMK, want dat kan je alleen als jezelf en kind in de jeugdzorg heb zitten.

    De voogd die het kind straft en uit huis plaatst en het kind ook nog de bezorgde vader ontneemt:
    In contact kwam ik met een grootmoeder die mij het volgende verhaal vertelde:
    De vader, haar zoon, ontdekte dat zijn kleine dochtertje sexueel werd misbruikt door de stiefvader.
    Vijfmaal meldde deze vader zijn zorgen bij het AMK, maar ja … ze houden het geheim, als familie zorgen meldt worden de onderzoeken zo moeilijk dat ze er dan helemaal niet meer uitkomen.
    Dus deze vader kon zijn zorgen bij het AMK niet melden, arme man en arme dochter en ook arme grootouders.
    Uiteindelijk meldde een onbekend gebleven persoon en werd het kind in een pleeggezin geplaatst.
    ik zei het al eerder …jeugdzorg zet alleen maar kinderen uit de ouderlijke macht.
    Gelooft u niet dat ik zeg dat het AMK geheim houdt dat zij geen onderzoek kunnen doen als ouders of andere omstanders om het kind heen zorgen melden, klik dan de onderzoeken van de Inspectie Jeugdzorg aan op internet.
    Ze houden het zelfs geheim voor de Insectie Jeugdzxorg, die geen onderzoek doet als omstanders zorgen melden, omdat ze nauwelijks zouden melden.Kul, de o nderzoeken zijn te moeilijk voor het AMK als omstanders een melding doen.
    En als een professional meldt worden de kinderen in een pleeggezin geplaatst, dat is het beleid, gebaseerd op onvermogen om hulp te bieden .
    Kortom de stiefvader ging vrij uit en de beide andere kinderen bleven gewoon in het gezin.
    De moeder moest niet op het matje komen omdat zij het had toegelaten of misschien niet kon handelen, omdat ze zelf werd bedreigd of mishandeld, dus bleef deze grootmoeder zich zorgen maken om de andere kinderen die nog in het gezin verbleven. Zo zei ze tegen mij dat ze zich ook zorgen maakte om het dochtertje van de man zelf, want als hij zo brutaal was het kind van een ander te misbruiken dan zou hij ook niet af kunnen blijven van zijn eigen kind. Ze maakte zich ook nog zorgen om haar kleinzoon. Beide kinderen mochten niets meer vertellen wat er in het gezin plaats vond op straffe van.

    Blijkbaar is dit kind zonder tussenkomst van een rechter in een pleeggezin terechtgekomen . De bezorgde vader buitenspel gezet. Die zijn dochtertje nog maar een uur per maand mag zien en niet weten waar zijn dochter verblijft.
    Wat een hulpverlening!
    Drie voogden …. wat een kneusen!

Geef een reactie

